Rinkodaros proceso reikšmė verslui

RinkodaraVienas pagrindinių pardavimo strategijos aspektų yra rinkodara. Tai ketrius elementus (produkto idėją, tos idėjos vystymą, prekės ar paslaugos įkainojimą bei pardavimų skatinimą) epimantis procesas, be kurio neįsivaizduojamas nei vienas verslas. Vyrauja nuomonė, kad sėkmė versle priklauso ne nuo paklausos, bet nuo pasiūlos, kuri pateikiama kaip perteklinė. Taigi, jeigu rinką sudaro žmonės su pačiais įvairiausiais savo norais ir poreikiais bei galimybėmis išleisti pinigus, labai svarbu, kad būtų pasirinktas efektyviausias rinkos valdymo procesas. Kitaip tariant, bet koks verslininkas turi suvokti, kaip efektyviausiai nustatyti ir įvertinti panašią paslaugą teikiančių įmonių sėkmę, paskirstyti gamybos kaštus, numatyti paslaugos ar prekės kainodarą bei skatinti pardavimus. Žinoma, prieš tai turi būti atlikta gili rinkos analizė, skirta nustatyto tikslinės vartotojų grupės poreikiams, kas yra bene pirminis rinkodaros taktikos laiptelis. Smulkiau galima išskirti dar ir tokius rinkodaros įrankius, kaip prekės pateikimas (apipavidalinimas), kokybės priežiūra, pardavimas ir tolesnis atsiliepimų apie prekę ar paslaugą sekimas.

Labai dažnai yra iškoma skirtumų tarp rinkodaros ir marketingo sąvokų. Kai kuriuose šaltiniuose vyrauja nuomonė, kad marketingas yra savotiškas atsakas į rinkodaros strategiją, todėl traktuoti šių sąvokų kaip lygiaverčių – negalima. To nedaryti yra labai sunku jau vien todėl, kad sąvoka rinkodara yra marketingo vertinys iš anglų kalbos. Tuo ypač remiasi Valstybinė lietuvių kalbos komisija, pabrėždama, kad marketingo sąvoką pamažu reikėtų iš lietuvių kalbos išgyvendinti. Tačiau yra begalės šios sąvokos gynėjų, teigiančių, kad po rinkodaros sąvoka slepiasi „rinkos darymo“ procesas, tuo tarpu marketingo sąvokos reikšmė tik tuo neapsiriboja, o apima ir rinkos pažinimą, poreikių tirimą ir panašiai. Čia galima atpažinti pirmoje straipsniuko pastraipoje minėtą rinkodaros apibrėžimą. Taigi, galima teikti, kafd šios dvi sąvokos persipynusios tarpusavyje ir jų traktavimas labai priklauso nuo specialisto požiūrio.

Rinkodara yra verslo sėkmę lemiantis procesas, tačiau, kad strategija būtų vystoma sėkmingai, tuo turi užsiimti pakankamai kompetencijos ir žinių apie marketinginius verslo procesus turintis asmuo. Labai dažnai šio vaidmens apsiimti vadovas nedrįsta ir samdo būtent šios srities specialistą. Tokio specialisto bendrovėje vykdoma veikla sukasi apie vieną vienintelį tikslą – kaip kuo pelningiau patenkinti tikslinio vartotojo poreikius. Rinkodaros vadovas turi turėti ne tik nepriekaištingą suvokimą apie ekonominius ir vadybinius procesus, būti kosmopolitiškas, bet ir puikius komunikacinius įgūdžius, nusimanyti apie socialinės medijos ir net informacinių technologijų pasaulio subtilybes. Tik toks žmogus sparčiausiai ves bendrovę pelno link.

Submit comment

Allowed HTML tags: <a href="http://google.com">google</a> <strong>bold</strong> <em>emphasized</em> <code>code</code> <blockquote>
quote
</blockquote>