Kaip susikurti interneto svetainę, kiekvienam aišku, tačiau jos optimizavimas dažnai traktuojamas jau kaip seopaslaugos, kurios yra ir paslaptys. Kodėl seo paslaugos yra tokios mistinės ir niekas nežino, kas tai iš tikrųjų yra? Gal taip nėra, gal tai tik visuomenės stereotipas? Pabandykime tai aptarti ir surasti tiesą.
Daug kas nėra nieko apie tai girdėję
Visų pirma, jeigu per giminės suvažiavimą jūs pasakytumėte, kad dirbate su seo ir kad tai yra jūsų darbas, tai labai daug ten esančių žmonių nesuprastų, kas tai yra. Jie visko klausinėtų. Ar tai reklamos paslaugos? Ne, ne visai. Tai čia gal žurnalistika, jeigu reikia rašyti tekstus? Irgi ne tai. Tuomet turbūt programavimas, jeigu reikia daryti techninius interneto perrikiavimo darbus. Deja, tai kas kita. Sunku apibrėžti kitiems, kas yra seo paslaugos, net jeigu pasakysite tikrąjį apibrėžimą – skaitmeninė rinkodara. Tokie šių laikų darbai, kai apibūdinimas „dirbu prie kompiuterio“ tampa pačiu teisingiausia, nes kelia mažiausiai klausimų.
Specialistai taip pat tiksliai nežino
Įdomioji dalis yra ta, kad ir patys specialistai tiksliai nežino visų seo paslaugų. Jie žino, ką daro, tačiau seomarketingas remiasi stebėjimu ir analize, kas veikia tam tikriems dalykams, o kas ne. Tad nors specialistai ir nėra tikri, ar jų strategija sugalvota iškart pasitvirtins, tačiau jų toks darbas ir jie visą laiką stengiasi, kad tos strategijos būtinai pasitvirtintų. Taip ir atsiranda pasakymas, kad yra tam tikros „seo paslaptys“, nes kiekvienas seo specialistas gali siūlyti kitokį seo optimizavimo receptą. Tačiau visgi svarbiausia yra visuomet rezultatai, ar tie seo žingsniai būna veiksmingi.
Siekiant rezultatų, tenka daryti keistus žingsnius
Jeigu kas nors stovėtų seo specialistui už nugaros ir per petį stebėtų, ką jis daro, pamatytų, kad jo veiksmai dažnai atrodo tikrai keisti. Tarkime, tenka rašyti keistus tekstus su daugybe raktažodžių ir juos talpinti įvairiose interneto vietose. Arba, kitu atveju, gali tekti kažkaip atitinkamai pakeisti jau esamas svetaines, kad jos būtų „geriauvertinamos seo aplinkoje“. Tie veiksmai kartais net gali atrodyti absurdiškai, pavyzdžiui, keistų seo tekstų rašymas. Atrodo, galėtum turėti svetainę, kurioje figūruotų vien tik vaizdai, tačiau tuomet tai nepasiteisintų ir reikėtų kažko daugiau, kad paieškos sistemos lengviau rastų tą pasirinktą svetainę. Taigi, seo paslaugos iš tiesų gali atrodyti keistai tiems, kas niekada anksčiau su jomis nebuvo susidūrę.
Skaitmeninė rinkodara yra auganti sritis. Norint išlikti konkurencingam reikia pastoviai ieškoti naujų marketingo kanalų, kad klientą pasiektume kuo lengviau ir tokiu atveju konversijų kiekis tik augtų.